Pages

2013. december 14., szombat

nincs kit

második osztályos lehettem
akkor a konfetti az uborkás kenyér
meg a málnaszörp jelentette
a farsangi bált
júdás voltam
az iskarióti

megkaptam az első díjat
csak sport szelet volt
sehol a harminc ezüstöm

bár igazuk van félmunkát végeztem
ma már elárulni sem érdemes senkit
csak a sarokban álló anyuka
csókolta
a kalóznak öltözött fiát

mellettük a könyvtárosnéni állt
és olvasta az oidipusz királyt

júdás voltam
az iskarióti
és a fizetségemet követeltem
hogy vehessek új ruhát
és ledobhassam a jelmezt

30 ezüstért szerintem
nem csak az ázsia center jöhetett volna számításba

emlékszem hogy a farsangi bál előtt
talán egy héttel
kövér bácsi jött a terembe
és csapatépített
és azt mondta legyünk sokszínűek
spórolós fajta vagyok gondolom
anyai ágon sváb vérvonal
a sokszínből kétszínű lett

nem maradt senki
már csak magamat árulhattam volna el
és választ sem kapok arra
csak a fagyba üvöltött kérdés visszhangzik

ha jussomban nem részesültem és
nem hordhattam új maszkokat akkor
miért voltam gyenge meztelenre vetkőzni
és a hóba pisilni

a könyvtáros felpillantott a kötetből
nehéz mosollyal meredt rám
ő ismeri a történetek ívgörbéit
hogy tudja
hogy

júdás maradtam
az iskarióti

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése