Pages

2014. március 29., szombat

mélyen izzó

lehunytam a szemem
öten ültünk a tábortűz körül
én hordtam a fát jó nagy rönköket
ti gyújtottátok be
a barátság az sült szalonna illatú
magyar népdalokat énekel
apró tabletta - borgőz lesz belőle
mondtuk
és csepegtettük tétova mozdulattal a gyöngyöző zsírt
a hatalmas szelet kenyérre

a barátságnak gitárja is van - kiáltottál fel és önfeledten
pengetted a hasad
"négy akkorddal játszanak le rajta minden dalt
és az oldalán van néhány matrica
here and now, summer '94, bob marley"

táncoltatok a tűz körül és ugrándoztatok
átszaladtatok rajta és nagyokat kurjantottatok
én nem mertem
és nagyon féltem hogy megbotlotok

de a neveteket a hamuba írtam a nyárssal
hogy jövő nyáron legyen indokom hogy  visszajöjjek
és újra elolvassam

felébredtem mert elaludt a gyertya
nem voltatok már itt
elégtetek
én maradtam 
meg a kanóc
felfelé meredten állva
jelezve a helyes irányt
arra van a vészkijárat

ti lángoltatok
magam előtt pedig egy asztalon szétfolyó élet
a terítő kalocsai mintás virágaiba száradt
viasz-emlék

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése